اجاره خودرو

پیوندها
  • ۰
  • ۰

صفر تا صد راهنمای سفر به دبی

دبی،یکی از شهر های امارات متحده عربی و یکی از مدرن ترین شهرهای دنیا به شمار می آید.سالانه،توریست و گردشگران زیادی به این شهر زیبا سفر می کنند.سرعت تغییر و تحول در دبی بی نظیر است.به طوری که در کمترین زمان ممکن،به بهترین و پررونق ترین شهر دنیا تبدیل شده است.

قبل از سفر به هر شهر و یا کشوری داشتن یکسری اطلاعات از مقصد خود بسیار مهم و قابل اهمیت است. اینکه شرایط و آب هوایی آنجا چگونه است، وضعیت حمل و نقل، مکان های دیدنی ، داشتن نقشه آنجا، زبان و....... دانستن این اطلاعات بسیار اهمیت داشته چرا که سفر شما را آسان تر خواهد کرد.

در این راهنمای سفر به دبی ما به شما یکسری نکات مهم و ضروری را خواهیم گفت که دانستن آنها قبل از سفر به دبی بسیار مهم است.

معرفی شهر دبی 

دبی یکی از شهرهای مدرن دنیا است که به عنوان عروس شهرهای خاورمیانه شناخته می شود. به همین  دلیل است که مهاجران زیادی زندگی در این شهر را انتخاب کرده. در واقع حدود 80 درصد مردم این کشور مهاجر بوده و تجربه جالبی را در یکی از شهرهای هیجان انگیز دنیا تجربه می کنند. 
دبی جزو یکی از گران ترین شهرهای جهان است به همین دلیل زندگی در این شهر را برای هر کسی امکان پذیر نمی کند. البته با کار کردن در این شهر می توان هزینه های زندگی در آن را به راحتی تامین کرد. 
وسعت دبی در حدود ۴ هزار کیلومتر مربع است و جمعیتی ۳ میلیون نفری را در خودش جای داده است.

نکاتی در مورد دبی که باید بدانید 

واحد پول : درهم امارات 
زبان رسمی : عربی 
دین مردم : اسلام 
بهترین زمان سفر به دبی: پاییز و زمستان 
ویزا : می خواهد 
مکان های تفریحی دبی: تور سافاری ، شهربازی آی ام جی دبی ،آکواریوم،موشن گیت دبی،دهکده جهانی،شهربازی آی ام جی،میراکل گاردن دبی،لگولند،مجتمع تفریحی دبی پارک اند ریزورت ،دلفیناریوم،شهربازی مادهش ورلند،پارک های آبی 

بهترین زمان سفر به دبی

آب و هوای دبی به دو دسته تقسیم می شود.

  • هوای گرم
  • هوای گرم تر

دبی، هوایی گرم و خشک دارد و در طول سال، آسمان این شهر آبی و آفتابی است.گاهی هوا ابری می شود که در آن زمان می توان انتظار بارش باران را داشت. تابستان، زمان مناسبی برای سفر به این شهر نیست. زیرا هوا، به شدت گرم و خشک می باشد.

بهترین زمان برای سفر به دبی، فصل زمستان است. در واقع در فاصله زمانی دسامبر تا فوریه و گاه در مارس، آب و هوایی خوب و متعادل در دبی حاکم می‌شود که می‌تواند بهترین زمان سفر به دبی باشد. در زمستان‌ها میانگین دمای هوا حداکثر به ۲۳ درجه می‌رسد که در شب تا ۱۴ درجه سانتی‌گراد پایین می‌آید.

اگر مهمترین هدفتان از سفر به دبی خرید است، نباید جشواره ی تابستانی این شهر را از دست بدهید. علاوه بر تجربه خرید، نمایش‌های سرگرم‌کننده و تفریحی، کنسرت، نمایشگاه، زمین بازی و محوطه‌های تفریحی نیز برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است.

آب و هوای شهر دبی

 

حمل و نقل در دبی

برای جابه جایی در دبی می توانید از سیستم حمل و نقل عمومی مثل مترو ، اتوبوس و یا از تاکسی استفاده کنید. اما همان طور که می دانید هزینه تاکسی در این شهر برای شما که می خواهید در روز از چندین مکمان دیدن کنید بالا خواهد بود. یکی از بهترین راه ها برای صرفه جویی در زمان و هزینه، اجاره ماشین در دبی است. رنت ماشین در دبی، از ایران، با ارزان ترین قیمت، بهترین گزینه برای افرادی است که می خواهند به این شهر سفر کنند. 

برای اجاره خودرو در دبی، شما نیازمند اصل گواهینامه بین المللی، تصویر ویزا و تصویر پاسپورت هستید. پس از تایید مدارک توسط کارشناسان شرکت، شما می توانید با آسان ترین شرایط، خودرو موردنظر خود را کرایه کرده و از رانندگی با آن در دبی لذت ببرید.

اجاره ماشین در دبی

تاکسی از فرودگاه دبی تا هتل

اگر از رنت ماشین در دبی استفاده نکنید، باید برای جابه جایی خود از فرودگاه به هتل، از تاکسی استفاده کنید. کرایه تاکسی بر اساس مسافت طی شده و توسط تاکسی‌متر تعیین می‌شود. شروع کرایه از فرودگاه دبی ۲۰ درهم و به ازای هر کیلومتر ۱.۶ درهم بر کرایه افزوده می‌شود. عوارض ۴ درهمی هم هر بار که تاکسی از عوارضی بگذرد بر کرایه افزوده می‌شود.

تاکسی در دبی

 

حتما بخوانید : قیمت تاکسی در دبی

 

 

روش های سفر به دبی

دو روش برای سفر به دبی وجود دارد.

  • سفر با هواپیما
  • سفر با کشتی

برای سفر با هواپیما به دبی، شما نیازمند ویزا هستید. ویزای دبی را می‌توان به آسانی و با مراجعه به آژانس‌های مسافرتی و از طریق کارگزاران گرفت. شرایط و قیمت ویزای دبی بسته به آژانس مورد نظر و زمان تحویل متفاوت است.

روش های سفر به دبی

شرایط اخذ ویزا

برای دریافت ویزا ، شرایطی لازم است که حتما باید تمامی آن ها را رعایت کنید.

  • دختران زیر ۱۸ سال به هیچ عنوان نمی‌توانند برای اخذ ویزای دبی به صورت انفرادی اقدام کنند
  • آقایان زیر ۱۸ سال برای اخذ ویزای انفرادی امارات، حتما باید شناسنامه پدر و مادر خود را نیز ارائه کنند
  • اگر از هر فرودگاهی غیر از دوبی (ابوظبی، شارجه و غیره) وارد امارات می‌شوید، باید در فرم درخواست ویزای امارات این نکته را به افسران ویزا اطلاع دهید
  • با توجه به اینکه ویزای توریستی دبی برای مدت زمان ۱۴ روز معتبر است، اگر به هر دلیلی بیشتر از ۱۴ روز اقامت داشته باشید باید جریمه نقدی پرداخت کنید و یا حتی به زندان بروید.

پس از دریافت ویزا و تهیه بلیط ، می توانید به دبی سفر کنید.قیمت پرواز تهران دبی ثابت نیست و با عواملی همچون فصل سفر، کلاس پرواز، تاریخ پرواز و ایرلاین تغییر می‌کند.

ویزای دبی

 

هزینه عوارض خروج برای سفر به دبی

اگر بار اولتان است که از کشور خارج می شوید باید هزینه ای معادل 400 هزارتومان بپردازید.برای بار دوم 600 هزارتومان و برای بار سوم به بعد 800 هزار تومان باید عوارض خروج بپردازید.

این روزها سفر به دبی با کشتی بسیار باب شده و خیلی از توریستان به این فکر افتاده اند که به جای سفرهای هوایی، با کشتی راهی شهر زیبا و دیدنی دبی شوند.

عوارض خروجی برای دبی


سفر به دبی با کشتی

این روزها سفر به دبی با کشتی بسیار باب شده و خیلی از توریستان به این فکر افتاده اند که به جای سفرهای هوایی، با کشتی راهی شهر زیبا و دیدنی دبی شوند. برای سفر به دبی با کشتی، باید ابتدا اقدامات لازم در جهت اخذ ویزای دبی را انجام دهید. چراکه امکان دریافت ویزا در زمان حرکت کشتی وجود ندارد و شما باید از چند روز قبل (حدودا 7 روز کاری) نسبت به اخذ ویزا اقدام کنید تا بتوانید با کشتی به دبی سفر کنید.

یکی از مزایای سفر با کشتی به دبی، بردن بار بیشتر و لذت بردن از دریای خلیج فارس می باشد. درواقع اگر شما بخواهید با هواپیما راهی دبی شوید و دوباره با هواپیما از دبی به ایران بیایید، نهایتا می توانید در هر مسیر به ازای هر نفر 20 کیلوگرم بار داشته باشید. اما اگر با کشتی این مسیر را طی کنید، می توانید نفری 50 کیلوگرم بار وارد کشتی کنید و اگر هم بارتان اضافه شد، فقط مبلغ 5 هزار تومان را به ازای هر کیلوگرم بار اضافه پرداخت کنید.

قیمت بلیط کشتی دبی از بندر لنگه به صورت یک طرفه 625،000 تومان و به صورت دو طرفه 967،000 تومان است.

سفر به دبی با کشتی

 

 

غذاهای معروف دبی

هر شهری، غذاهای خاص و مخصوص خود را دارد. دبی نیز از این قائده مستثنی نیست. فرهنگ غذایی امارات و شهر دبی، برگرفته از دیگر کشورهای عربی و کشورهای همسایه است. از جمله غذاهای معروف دبی می توان به شاورما، خوراک شتر شکم پر، هریس (نوعی حلیم)، مهلبیه (نوعی پودینگ عربی)، قوزی (برنج و گوشت بره) و ... اشاره کرد.

غذاهای معروف دبی

 

هتل های معروف دبی

دبی، هتل های لوکس و بسیار زیبایی دارد.

  • هتل برج العرب

برج العرب مجلل ترین هتل خاور میانه ست که ۳۲۱ متر ارتفاع داره که البته دبی رکورد این هتل را با ساخت هتل دیگری در این شهر خودش زده است. برج العرب تنها هتل ۷ ستاره جهان است که دارای لوکس ترین سوئیت های ممکن برای اقامت می باشد.

  • هتل آتلانتیس

هتل آتلانتیس هم بی شک یکی از بزرگترین و مجلل ترین هتل های ۵ ستاره دبی و خاورمیانه است. در این هتل زیبا یک آکواریوم زیرآبی، استخر دولفین و پارک آبی وسیع دارد که به غیر دیگر امکانات باعث اقامت رویایی افراد در این هتل می شود.

  • هتل ایبیس دیرا سیتی سنتر

از جمله امکاناتی که در این هتل وجود دارد نیز شامل کرایه اتومبیل، صرافی، روزنامه، رستوران و همچنین خدمات ویژه معلولین و … می شود.

هتل های معروف دبی

 

جاذبه های گردشگری دبی

برای بازدید از برخی مناطق گردشگری در دبی، شما باید ورودی بپردازید.

به طور مثال،  هزینه بازدید از برج خلیفه دبی بین 125 تا 200 درهم، آکواریوم دبی 100 درهم، پیست اسکی بر روی یخ برای دوساعت 60 درهم، آتلانتیس پارک 200 درهم، پارک دریم لند 135 درهم، پارک وایلد وادی 205 درهم، فراری ورلد 225 درهم و پارک الممزار، 5 درهم است.

برخی از مکان های دیدنی دبی نیز کاملا رایگان هستند. مانند: آبنمای دبی، روستای هریتیج، موزه عتیقه، موزه شتر، موزه شهرداری دبی، موزه پلیس دبی، موزه نایف، موزه فالکون، موزه اتحادیه، منطقه تاریخی جمیرا و آکواریوم دبی مال.شما می توانید به راحتی و بدون پرداخت هزینه ای از این مناطق بازدید کنید.

جاذبه های گردشگری در دبی

هزینه تماس و اینترنت در دبی

در امارات دو اپراتور تلفن همراه وجود دارد که با نام های( دو) و (اتصالات) فعالیت می کنند. هزینه هر دقیقه مکالمه با اپراتورهای اماراتی حدود 0.5 درهم امارات است. اگر به هنگام اقامت در کشور امارات و شهر دبی نمی‌خواهید از خدمات رومینگ استفاده کنید، می‌توانید سیم کارت های مخصوص مسافران اپراتور اتصالات و دو را در فرودگاه دبی و یا هتل خود تهیه کنید. اگر مکالمه چندانی در سفر ندارید، بهتر است به جای خرید سیمکارت از خدمات رومینگ سیمکارت های ایرانی استفاده کنید. هزینه های زیر برای هر یک دقیقه و به تومان هستند.

اینترنت در دبی

 

سفر به دبی، یکی از جذاب ترین سفرها است. شما می توانید، پس از بررسی تمامی موارد، به دبی سفر کرده و از تمامی موارد در دبی لذت ببرید.

  • ۰۱/۰۶/۰۵
  • ali zamani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی